Äripäev: Firmaauto muutub paljudele kulukamaks. Muudatus kriitika all

07.07.2016Meediakajastus

Muudatus, mida rahandusministeerium plaanib bürokraatia vähendamiseks, toob maksumaksjate liidu arvates enamikule firmadest hoopis lisakulu.

Ministeeriumi plaani järgi hakkab lisaks töösõitudele ka eratarbeks kasutatavate sõidukite maksustamine sõltuma auto võimsusest ja vanusest, ära kaovad sõidupäevikud ning erasõitudeks kasutatavatele autodele tahetakse erimärgistusena lisada näiteks kleebis. Muudatuse mõte on segakasutuses sõiduautode aruandluse ja maksustamise lihtsustamine, selgitas rahandusminister Sven Sester.

Maksumaksjate liidu juhatuse liikme Lasse Lehise sõnul suurendab uus kord enamikule firmaautodele ettenähtud maksukoormust. Maksukoormus väheneb Lehise sõnul vaid neil, kes maksavad praegu erisoodustusmakse täismääralt ehk 256 eurolt. Eelkõige teevad seda riigiasutused.

Sõidupäevikute pidamise võimalus tuleb maksumaksjate liidu arvates alles jätta nendele, kes seda soovivad ega pea liialt koormavaks. “Tuletan meelde, et sõidupäeviku pidamise võimalus kui kindlalt määralt maksu tasumise alternatiiv toodi seadusesse 2003. aastast õiguskantsleri märgukirja alusel, kes leidis, et kõigi autode maksustamine sõltumata erisoodustuse tegelikust mahust ja väärtusest oleks põhiseadusevastane. Kui see oli tol ajal põhiseadusevastane, siis võiks see eeldatavasti seda olla ka nüüd,” märkis Lehis.

Raiskamise seadustamine. Lehis ütles, et liidule ei ole vastuvõetav ka see, et töötaja erasõitude hüvitamine ära keelatakse. “Meie arvates tuleb teha vastupidi. Avalikus sektoris tuleb lõpetada maksumaksja rahast maksude maksmine, kõige tuntum näide on maksuameti peadirektori auto, ja nõuda kõigilt ametnikelt, et kõik töövälised sõidud tuleb ametniku palgast hüvitada. Nüüd aga tahetakse avaliku sektori raiskamine seadustada, ja veelgi enam – teha see ka erasektorile kohustuslikuks,” ütles ta.